داریوش اقبالی کیست ؟

داریوش اقبالی کیست ؟

درباره داریوش اقبالی ، زندگینامه و بیوگرافی او
داریوش اقبالی کیست ؟

داریوش اقبالی کیست ؟

درباره داریوش اقبالی ، زندگینامه و بیوگرافی او

داریوش اقبالی

 

 

 
 

دایوش

 

داریوش اقبالی از خود می گوید:


15 بهمن 1329 در تهران به دنیا آمدم و از سال 1349 بصورت حرفه ای وارد دنیای هنر شدم. از همان آغاز تمام سعی و تلاش من بر این بوده که در حد توانم، زبان احساسات هموطنانم باشم؛ هر چند که در این راه مورد تفتیش و بازداشت قرار گرفتم و با فراز و نشیب های فراوان مواجه شدم.

پس از انقلاب اسلامی و به دنبال کشتار، خونریزی، و خفقان حاکم بر سرزمین ام، مجبور به ترک وطن شدم. از آن زمان تا حال، در سفری بی انتها، میکوشم در کنار هموطنانم سرود ایرانی آزاد را همصدا شوم. گذری کوتاه به کارنامه 35 ساله ام، نمایانگر فلسفه و پایه تفکرم در انتخاب راهی که در پیش گرفته ام می باشد.

از سال 2000 دامنه فعالیت های خود را گسترده تر کردم تا پیام بهبودی را به گوش هموطنانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند برسانم، و توجه جامعه ایرانی خارج از کشور و سازمان های بین المللی را به آسیب های اجتماعی حاکم بر ملت ایران جلب کنم. هموطنانی که می سوزند تا زندگی کنند، و زندگی می کنند تا بسوزند.

امید دارم که در طلب آزادی و آرامش، و با پیام عشق و بهبودی، وطن را دوباره بسازیم؛ اگر چه با خشت جان خویش.
 

مطالب برگرفته از :
 
 
 
 
 
بیوگرافی داریوش
بیوگرافی داریوش
 
بدون شک او پدیده ای درتاریخ موسیقی ایران است،ترانه های داریوش از خواسته ها و افکار مردم ایران در سه دهه اخیر متاثر گشته.داریوش افسانه است.اویکی از هزاران خواننده ایست که در دوران معاصر چون ستاره میدرخشد.ترانه های او در ارتباطی نزدیک با رنج و خوشی زندگی متداول ایرانیان است،مردمانی سختی کشیده و دوستدار آزادی.او با بیانی ژرف و بدور از اغراق به بیان احساسات ایرانیان می پردازد. موسیقی او همانند شعراش دارای نظم است،احساسات ژرف و عمیق،از اینرو ترانه های داریوش درقلب مردم جای دارد.
داریوش در ۱۵ بهمن سال ۱۳۲۹ خورشیدی درتهران بدنیا آمد.اوسالهای اولیه عمر خود را در میانه،کرج و کردستان سپری کرد.استعداد خدادادی او در ۹ سالگی و در زمانی که برای اولین بار برروی صحنه سن مدرسه قرار گرفت آشکار شد و در ۲۰ سالگی توسط حسن خیاط باشی از تلویزیون ایران به مردم معرفی شد و با ترانه افسانه و جاوید"بمن نگو دوست دارم"درقلب مردم جای گرفت.اوبا پیدایش عصر بی همتای سبک نوین موسیقی ایران همدوره بود.

داریوش هرگز با عقاید تحمیلی به اجتماع خود سازگار نبود،ترانه های او حاصل اشعار و موسیقی انسانهایی وارسته چون شاملو،نادرپور،جنتی عطایی،قنبری وبیات است.این موضوع سبب گشت تا ترانه های او در رابطه با عشق،صلح،آزادی و عدالت سروده شوند.پس از انقلاب دیگر عرصه ای برای داریوش و هنرش نبود ازاینرو وی از سرزمین مادری خود کوچ کرد.
کارهای او شامل بیش از ۲۰۰ ترانه در ۲۵ آلبوم است.داریوش کنسرتهای بیشماری را در تالارهای بزرگ جهان چون notably Wembley (لندن)،Carnegie Hall (نیویورک)، Kennedy Center (واشنگتن دی سی )، Koncertos (استکهلم )، Greek Theater )لس انجلس)و Universal Amphitheater (لس آنجلس)به اجراء درآورده است.
داریوش در هنر عکاسی نیز صاحب سبک است،همچنین در دو فیلم سینمایی "یاران" و "فریاد زیرآب" نیز ایفای نقش نموده.ترانه ها و پیامهای داریوش بسیار جلوتر از تفکرات عصر اوست.

حتی جهان عرب نیز با سبک غنی داریوش آشناست و ترانه های او را پذیرفته است،در فستیوال موسیقی،فیلم ورسانه های تصویری که چندی پیش در بحرین برگذار شد داریوش بعنوان نماینده سبک معاصر و منحصر بفرد موسیقی ایران این سبک را به جهان معرفی کرد و برنده بالاترین نشان صلح گشت. وی در مراسم اختتامیه این جشنواره ندای آزادی را بخصوص برای سرزمین مادری خود ایران، سرداد.
 
 
بر گفته از :
 
 
 
 

 

نظرات 54 + ارسال نظر
ساسان جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 03:17 ق.ظ http://www.boorgsat.blogsky.com

عالی بود دمت گرم

به وبلاگ ما هم سر ب/ن

omid یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 12:56 ب.ظ

dariush bozorgtarin khanandeye iranzamin hamchon jadash dariushe kabir ta abad dar ghalbe ma javdane khahad mand

Djavad یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ب.ظ

The list of the 100 greatest artist of the century is more likely superficial rather than being real. please reconsider the list and if you can't just ask i may help you.
have a good time. peace.

نادر چهارشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:11 ب.ظ

به امیدروزی که بتوانیم داریوش بزرگ رادرتهران وبه اسانی ملاقات کنیم این یک رویای بزرگ است




یکی ازعاشقان زندگی باخته داریوش

[ بدون نام ] سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:34 ب.ظ

دانیال شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:50 ق.ظ http://soltan-gham-dariush

سلام
عالی بود
به کلبه ی منم سر بزن
منتظرم
بایحالا که کار تو شده پر از نیرنگ و ریا
حالا که دل تو شده فرسنگها دور از خدا
به من نگو دوستت دارم که باورم نمیشه
نگو فقط تورو دارم که باورم نمیشه
تو با این چرب زبونیت هی به من دروغ میگی
میخوای گولم بزنی هی به من دروغ میگی
به من نگو دوستت دارم که باورم نمیشه
نگو فقط تورو دارم که باورم نمیشه
حالا که کار تو شده پر از نیرنگ و ریا
حالا که دل تو شده فرسنگها دور از خدا
به من نگو دوستت دارم که باورم نمیشه
نگو فقط تورو دارم که باورم نمیشه
تو با دل شکسته ام اینقده جفا نکن
حالا که دوستم نداری
اینجوری بد تا نکن
به من نگو دوستت دارم که باورم نمیشه
نگو فقط تورو دارم که باورم نمیشه

شایان شنبه 30 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:54 ق.ظ

دوست خوبم فکر کنم یه نام بزرگ جا مونده تو این همه اسم که فکر میکنم خیلی هاشون لایقش نباشند . منصور کسی که سه البوم او با نام های .فقط به خاطر تو. زندگی و دیوونه پر فروشترین البوم های موسیقی ایران هستند .شوخی نیست سه البوم یه نفر پشت سر هم این چنین فروشی کنند . فکر کنم همه اعتقاد دارند که دو اهنگ عزیز دلمی و فقط به خاطر تو محبوبترین اهنگهای تاریخ موسیقی ایران هستند حالا اگه منصور به اندازه ی داریوش یا معین البوم نداده یا سنش کمتره که دلیل نمیشه . ببینید امروز داریوش تور کنسرت هاش با منصور قرار هستش یه البوم مشترک با هم بدن حتی داریوش هم منصورو قبول داره.بای

سعید یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 07:39 ب.ظ http://www.jokerkhob.blogfa.com

سلام دوست عزیز این لینک رو تو وبلاگت بزار واقعیه تمام آلبوم های سالار توش هست واسه دانلود



http://www.avazha.com/persian%20albums/dariush.html

[ بدون نام ] جمعه 23 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ق.ظ

عالی بود دمت گرم

خاک خسته یکشنبه 1 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:22 ق.ظ http://dariush2000eghbali.blogfa.com

با عرض سلام خدمت شما دوست گرامی.
بنده هم مثل شما یکی از عاشقان داریوش هستم و می خوهم با کمک شما در وبلاگی با عنوان (خاک خسته) در این زمینه فعالیت داشته باشم.
امیدوارم که بنده هم در جمع گرمتان جای داشته باشم.

لطفا وبلاگ بنده را با عنوان خاک خسته و آدرس www.dariush2000eghbali.com در لیست پیوندهایان قراد دهید و عنوان وبلاگتان را برای من بفرستید تا بنده هم به شما لینک بدهم.

من اگر ما نشوم تنهایم ...
تو اگر ما نشوی خویشتنی...
چه کسی میخواهد من و تو ما نشویم ؟
خانه اش ویران باد ...

شهریار پنج‌شنبه 19 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:49 ق.ظ

ندارم جزیکی من یار،همه شب تاسحربیدار، طبیب دردمندانم، خودم ازعشق توبیمار.فقط به عشق داریوش

حمیدرضا پنج‌شنبه 17 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 07:51 ب.ظ

این وبلاگ را ببینید چه طور درباره ی داریوش نظر داده. هر چی دلش خواسته گفته.
http://www.dariushism.blogfa.com/

هامون جمعه 5 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:49 ب.ظ

به نام یگانه هستی بخش . امیدوارم که تو ایران بخونی از ته دلم میگم منم میخوام خواننده شم یه روزی میام پیشت میام. (از دست عزیزان چه بگویم گله ای نیست گر هم گله ای هست دگر حوصله ای نیست)

عباس جمعه 24 اسفند‌ماه سال 1386 ساعت 01:00 ب.ظ

خیلی چیز جالبیه آهنگ های داریوش هم اگه باشه بهتره

[ بدون نام ] یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:44 ب.ظ

سید سعید حسینی یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 12:46 ب.ظ

من خیلی از شبهام با صدای داریوش گریه کردم و ارزوم این که با داریوش صحبت کنم

سعید دوشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 07:59 ب.ظ http://birjinia.blogfa.com

برای گفتن من شعر هم به گل مانده
نمانده عمری و، نمانده عمری و صدها سخن به دل مانده
صدا، صدا که مرهم فریاد بود زخم مرا
به پیش درد عزیز دلم خجل مانده
از دست عزیزان چه بگویم گله‌ای نیست
گرهم گله‌ای هست دگر حوصله‌ای نیست
سرگرم به خود زخم زدن در همه عمرم
هر لحظه، هر لحظه جز این دستِ مرا مشغـله‌ای نیست

خوشحال میشم به منم سری بزنین
موفق باشین

سالی سه‌شنبه 23 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام

بهروز پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1387 ساعت 10:07 ب.ظ http://zzz

فقط رهگذارعمر

حمزه علی محمدی چهارشنبه 27 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:17 ق.ظ

باحال بود
از داریوش بیشتر بگید

فرهاد زواره پنج‌شنبه 12 دی‌ماه سال 1387 ساعت 09:26 ق.ظ

داریوش بزرگترین خواننده ایران

هادی پنج‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1387 ساعت 11:22 ب.ظ

سلام.خیلی خوب بود.ولی فکر میکنم بهتر باشه که در مورد خواننده ها با امساک بیشتری نظر بدید.اینکه به راحتی به یک نفر بگیم بهترین خواننده قرن شاید منطقی نباشه.طرفداری از یک خواننده یک امر کاملاْ طبیعیه ولی بپذیریم که داریوش هم یکی از خوانندگان بزرگ هست نه بزرگترین.شاید اصلاْ بزرگترین رو نشه انتخاب کرد.برای اینکه داریوش بزرگترین باشه باید خوانندگان بسیار بزرگ دیگری مثل ابی-معین یا هایده رو فراموش کنیم.در مورد اونها هم این مسئله صادقه.حتی خوانندگان جوانتر هم این حق رو دارند که در این جمع حاضر بشن.مثلاْ شادمهر یا رضا صادقی یا کسان دیگری که به زمان نیاز دارند.داریوش تکرار نمیشه همونطور که ابی تکرار نمیشه و همونطور که هایده تکرار نمیشه.با تمام احترامی که برای داریوش و طرفداراش قائل هستم ولی باید بگم که وقتی داریوش به اندازه کافی بزرگ هست با بزرگ کردن نمادین و غیر منطقی اونو در دید طرفداران دیگر خواننده ها کوچک نکنیم.بگذاریم داریوش خودش باشه.موفق باشید.

صادق چهارشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ق.ظ http://rayaneh9.blogfa.com

عالی بود دمت گرم

به وبلاگ ما هم سر بزن

حسینی مدیروبلاگ"1300مقاله وتحقیق رای چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:59 ق.ظ http://www.beheshtnet.blogfa.com

سلام
خوب بود
اگه وقت کردید به وب من هم یه سری بزنید
من بیش از1300مقاله وتحقیق رایگان راجمع آوری کردم
وبلاگ من الان پیج رنک2 داره
ومی خواهم باوبلاگ شماتبادل لینک کنم
لطفااگرتمایل داریدمن راباعنوان "1300مقاله وتحقیق رایگان"وبه آدرس:http://www.beheshtnet.blogfa.com
لینک کنیدوسپس ازطریق نظرات خبردهیدتامی خواهیدباچه نام وآدرسی لینک شوید
من بعدازاینک شمارولینک کردم بهتون اطلاع می دم
ممنون

سعید یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:07 ق.ظ

سلام حالتون خوبه
اگه ممکنه آدرسسایتو ایدی داریو را برای من بفرستید ممنون
بای

داریوش شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 02:25 ب.ظ

داریوش صدایی به وسعت تاریخ.
درود ر رهروان راستین آزادی.
درود بر آنان که در راه رسیدن به آزادی عاشقانه جان دادند.
و درو به همه دوستداران داریوش عزیز.

[ بدون نام ] یکشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 06:02 ب.ظ

زنده باد داریوش !!!

محمد چهارشنبه 9 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:14 ب.ظ http://www.khanande-bartar.blogfa.com

درنظرسنجی ما شرکت کنید کدام خواننده بهتر است؟

DARIUSH ZERO سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:55 ق.ظ http://www.dariushzero.blogfa.com

زنده باد

خوب بود دمت گرم

به ما هم سر بزن

ثریا چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 10:45 ق.ظ

سلام ابر مرد مشرقی عالی یود

ارارات جمعه 19 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 07:53 ب.ظ

سلام من هم عاشق اهنگهای شما هستم وبه درد شما گرفتارم اگر ممکن است راهنمایم کنید تا از این درد ازاد شوم متشکرم

یاسر یکشنبه 18 مرداد‌ماه سال 1388 ساعت 12:04 ب.ظ

عالی بود

حسین سه‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:34 ب.ظ http://1234321

دوست دارم داریوش من تمام برنامهای تورا نگاه میکنم

تنهایی یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 09:12 ب.ظ

هر کسی جایگاه خودشو داره وبرای همه احترام وارادت دارم ولی چه کنم که از12سالگی عاشق صدای داریوش شدموهنوز هستم حقا که این دل خروشان با صدای این عزیز ارام میگیرد با تمام وجود دوستت دارم دروووووووووووود

mohsen پنج‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 02:15 ق.ظ http://chearezoha.blogfa.com



اگه میخوای راجع به آهنگ رهایی داریوش چیزهای تازه ای بدانی که تا به حال نشنیدی بیا اینجا
http://chearezoha.blogfa.com

1charge پنج‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1388 ساعت 09:37 ب.ظ http://www.1charge.ir

سلام
کارت شارژ:
همراه اول=ارزانتر از مبلغ شارژ
تالیا=ارزانتر از همه جا
ایرانسل=هم قیمت مبلغ شارژ
www.1CHARGE.IR
ارزانتر و سریعترین فروشگاه کارت شارژ

مریم چهارشنبه 9 دی‌ماه سال 1388 ساعت 02:01 ب.ظ

من با صدای داریوش بزر گ شدم ... داریوش همیشه حرف دل منو زده ... داریوش خیلی دوستت دارم . آهنگ مصلوب رو وقتی 11سالم بود شنیدم اون موقع معنی خیلی از شعرهاشو متوجه نمیشدم ولی بازم دوست داشتم گوش کنم و باهاش بخونم . یاور همیشه مومن همه ی زندگی منه ... درود بر تو ای یگانه صدای وطن

hadi. hamshahire hazrate dariush یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:01 ب.ظ

salam. ki gufte dariush teh be donya omade age etelaat nadari nanevis halam be ham mikhore kasi ke darbare hazrat etelaate ghalt minevise hazrat zadgahesh miyaneh hast bedon age nemidoni dorane bachegish haminjast ke man alan hastam separi karde

لیلا یکشنبه 11 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 04:06 ب.ظ

سلام به تو ای نازنین داریوش گرامی.من از وقتی هشت ساله بودم با اسم داریوش اشنا شدم درزمان قبل ازانقلا ب درشهر سنندج .الان سالهای زیادیه که با صدا ی داریوش مانوس ودلباخته ام واین عشق باعث شده همیشه دست به دعا باشم برای سلامتیش.ازصدای جاودان وبی نظیرت خدای را شاکرم.به راستی جز تک ترینها هستی.اگرحمل بر ریا نباشه جانم به قربانت.

هادی و عباس شنبه 17 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 12:49 ب.ظ

بابا کارای داریوش دیوانست...

صفا جمعه 30 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 07:23 ب.ظ

به فردا دلخوشم شاید که با فردا طلوع خوب خوشبختی من باشه شبو با رنج تنهایی من سر کن شاید فردا روز عاشق شدن باشه... زنده باد داریوش زنده باد عشق

ASHKAN دوشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 12:41 ب.ظ

(HTH ) یکشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 09:29 ق.ظ http://kanonph.mihanblog.com

افزایش آمار بازدید
ثبت سایت در 140 موتور جستجو
افزایش رنک با
لینک باکس شرکت پردازش هوشمند البرز
زیر نظر سیستم وبلاگ دهی HTH7

ما نیز از دوستاران داریوش هستیم

سعید جلوه گری دوشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 05:00 ب.ظ http://masteghalandar.blogfa. com

نسل من با تو آزادی را شنید و ...
این سوی سلول سرد به انتظار آزادی اش نشست ...
هنوز هم آزادی در بند است ..!

عباس یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 02:38 ب.ظ

داریوش بزرگترین خواننده ایران

[ بدون نام ] سه‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 06:39 ب.ظ http://bv-actor.blogfa.com

salam.efteteh dobareye weblog behrouz vossoughi va mosahebe ba dariush eghbali.lotfan link konid

یاسر دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:33 ب.ظ

فقط داریوش

yasna چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 08:41 ب.ظ

بابا داریوش کیه!!!!!!!! خواننده فقط سیاوش قمیشی...برا اینم هزارتا دلیل دارم....اخه داریوش میدونه نت چیه؟خواننده کاباره ای؟؟؟؟توروخدااین دریوریارو گوش ندین

نرگس شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ

درود برشما دوست گرامی خیلی عالی بود.زنده باد داریوش

devil یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:00 ب.ظ

هیچ کس داریوش نمی شه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد